Poziv za dodjelu sredstava Nabava električnih vozila za pružatelje usluge autotaksi prijevoza, korisnike dostavnih vozila i pružatelje usluge dijeljenja vozila (Referentni broj: MF-2025-3-1)
Poziv za dodjelu sredstava Nabava električnih vozila za pružatelje usluge autotaksi prijevoza, korisnike dostavnih vozila i pružatelje usluge dijeljenja vozila (Referentni broj: MF-2025-3-1)
Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) objavljuje Poziv za dodjelu bespovratnih sredstava „Nabava električnih vozila za pružatelje usluge autotaksi prijevoza, korisnike dostavnih vozila i pružatelje usluge dijeljenja vozila“ u okviru Programa „Ulaganja u cestovni promet s nultom stopom emisija“ iz sredstava Modernizacijskog fonda, referentne oznake MF-2025-1-HR-0-002.
Predmet Poziva je podupiranje nabave vozila s nultim emisijama, tj. električnih vozila kategorije M1 ili N1 u cilju ispunjavanja smanjenja emisija stakleničkih plinova u sektoru prometa u odnosu na 2005. za 20,99% u Republici Hrvatskoj do 2030. godine.
Raspoloživi iznos sredstava iz Modernizacijskog fonda u okviru ovog Poziva iznosi 45.000.000,00 eura.
Unutar navedenog raspoloživog iznosa Modernizacijskog fonda, sredstva su u okviru Programa ulaganja raspodijeljena:
Maksimalni iznos sredstava i intenziteti potpore koji se mogu dodijeliti u odnosu na prihvatljive troškove pojedine vrste ulaganja, ovisno o veličini poduzeća su sljedeći:
Prijavitelji u sklopu ovog Poziva mogu biti mikro, mali, srednji i veliki poduzetnici koji su trgovačka društva ili obrtnici, a koji obavljaju minimalno jednu od sljedećih razina djelatnosti određene Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti 2025. (NKD 2025.):
• 49.33 Uslužne djelatnosti prijevoza putnika vozilom s vozačem na zahtjev
• 49.41 Cestovni prijevoz robe
• 77.11 Iznajmljivanje i davanje u zakup (leasing) automobila i motornih vozila lake kategorije.
Projektni prijedlog podnosi se od strane ovlaštene osobe Prijavitelja na propisanim obrascima i sa cjelokupnom obaveznom dokumentacijom (iz točke 3.2. Poziva u elektroničkom obliku na USB-u/CD-u/DVD-u preporučenom poštom s povratnicom u zatvorenoj omotnici na adresu Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Radnička cesta 80, 10000 Zagreb.
Zatvorena omotnica mora sadržavati:
- naziv i adresu Prijavitelja,
- datum i vrijeme zaprimanja u poštanskom uredu[1],
- naznaku Poziv za dodjelu sredstava „MF-2025-3-1“.
Rok za dostavu projektnih prijedloga na Poziv započinje 15. siječnja 2026. godine u 09:00 sati.
Rok za dostavu projektnih prijedloga na Poziv završava najkasnije do 30.09.2026. do 12:00 sati ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet prije nastupi. Obavijest o privremenom/trajnom zatvaranju te ponovnom otvaranju Poziva bit će javno dostupna putem mrežne stranice Ministarstva www.mzozt.hr i Fonda www.fzoeu.hr.
NAPOMENA: Projektni prijedlozi koji neće biti dostavljeni u naznačenom roku za dostavu neće biti razmatrani.
Potencijalni Prijavitelji mogu kontinuirano za vrijeme Poziva u pisanom obliku postavljati pitanja slanjem upita elektroničkom poštom na adresu: upiti.modernizacijski-fond@mzozt.hr s jasnim navođenjem naznake Poziva „MF-2025-3-1“ najkasnije 14 dana prije isteka roka za podnošenje projektnih prijedloga.
Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) objavljuje Poziv za dodjelu bespovratnih sredstava „Nabava električnih vozila za pružatelje usluge autotaksi prijevoza, korisnike dostavnih vozila i pružatelje usluge dijeljenja vozila“ u okviru Programa „Ulaganja u cestovni promet s nultom stopom emisija“ iz sredstava Modernizacijskog fonda, referentne oznake MF-2025-1-HR-0-002.
Predmet Poziva je podupiranje nabave vozila s nultim emisijama, tj. električnih vozila kategorije M1 ili N1 u cilju ispunjavanja smanjenja emisija stakleničkih plinova u sektoru prometa u odnosu na 2005. za 20,99% u Republici Hrvatskoj do 2030. godine.
Raspoloživi iznos sredstava iz Modernizacijskog fonda u okviru ovog Poziva iznosi 45.000.000,00 eura.
Unutar navedenog raspoloživog iznosa Modernizacijskog fonda, sredstva su u okviru Programa ulaganja raspodijeljena:
- za pružatelje autotaksi prijevoza 22.000.000,00 eura
- za korisnike dostavnih vozila 20.000.000,00 eura
- za pružatelje usluge iznajmljivanja i davanje u zakup automobila (dijeljenje vozila) 3.000.000,00 eura
Maksimalni iznos sredstava i intenziteti potpore koji se mogu dodijeliti u odnosu na prihvatljive troškove pojedine vrste ulaganja, ovisno o veličini poduzeća su sljedeći:
| Korisnici potpore | Vrsta poduzetnika | Najviši iznos dodijeljene potpore | Izvor provjere |
| Pružatelji autotaksi prijevoza | mikro | najviše 50 % prihvatljivih troškova, a najviše 9.000,00 eura | Poglavlje II. Dodjela de minimis potpore članak 10. Programa de minimis |
| mali | 50 % prihvatljivih troškova, a najviše 9.000,00 eura | Poglavlje II. Vrsta potpora, prihvatljivi troškovi te intenzitet potpore, članak 11. Programa potpora i Priloga 5. Metodologija izračuna razlike između troškova ulaganja u kupnju vozila s nultim emisijama i troškova ulaganja u kupnju vozila iste kategorije u skladu s važećim normama unije koje bi bilo nabavljeno bez dodjele potpore | |
| srednji | 40% prihvatljivih troškova ili najviše 9.000,00 eura | ||
| veliki | 30 % prihvatljivih troškova, a najviše 9.000,00 eura | ||
| Tablica 2. Maksimalne vrijednosti potpore za pružatelji autotaksi prijevoza |
|||
| Korisnici potpore | Vrsta poduzetnika | Najviši iznos dodijeljene potpore | Izvor provjere |
| Korisnici dostavnih vozila | mikro | najviše 50 % prihvatljivih troškova, a najviše 9.000,00 eura | Poglavlje II. Dodjela de minimis potpore članak 10. Programa de minimis |
| mali | 50 % prihvatljivih troškova, a najviše 9.000,00 eura | Poglavlje II. Vrsta potpora, prihvatljivi troškovi te intenzitet potpore, članak 11. Programa potpora i Priloga 5. Metodologija izračuna razlike između troškova ulaganja u kupnju vozila s nultim emisijama i troškova ulaganja u kupnju vozila iste kategorije u skladu s važećim normama unije koje bi bilo nabavljeno bez dodjele potpore |
|
| srednji | 40% prihvatljivih troškova, a najviše 9.000,00 eura | ||
| veliki | 30 % prihvatljivih troškova, a najviše 9.000,00 eura | ||
| Tablica 3. Maksimalne vrijednosti potpore za korisnike dostavnih vozila | |||
| Korisnici potpore | Vrsta poduzetnika | Najviši iznos dodijeljene potpore | Izvor provjere |
| Pružatelji usluge dijeljenja vozila | mali | 50 % prihvatljivih troškova, a najviše 9.000,00 eura | Poglavlje II. Vrsta potpora, prihvatljivi troškovi te intenzitet potpore, članak 11. Programa potpora i Priloga 5. Metodologija izračuna razlike između troškova ulaganja u kupnju vozila s nultim emisijama i troškova ulaganja u kupnju vozila iste kategorije u skladu s važećim normama unije koje bi bilo nabavljeno bez dodjele potpore |
| srednji | 40 % prihvatljivih troškova, a najviše 9.000,00 eura | ||
| veliki | 30 % prihvatljivih troškova, a najviše 9.000,00 eura | ||
Prijavitelji u sklopu ovog Poziva mogu biti mikro, mali, srednji i veliki poduzetnici koji su trgovačka društva ili obrtnici, a koji obavljaju minimalno jednu od sljedećih razina djelatnosti određene Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti 2025. (NKD 2025.):
• 49.33 Uslužne djelatnosti prijevoza putnika vozilom s vozačem na zahtjev
• 49.41 Cestovni prijevoz robe
• 77.11 Iznajmljivanje i davanje u zakup (leasing) automobila i motornih vozila lake kategorije.
Projektni prijedlog podnosi se od strane ovlaštene osobe Prijavitelja na propisanim obrascima i sa cjelokupnom obaveznom dokumentacijom (iz točke 3.2. Poziva u elektroničkom obliku na USB-u/CD-u/DVD-u preporučenom poštom s povratnicom u zatvorenoj omotnici na adresu Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Radnička cesta 80, 10000 Zagreb.
Zatvorena omotnica mora sadržavati:
- naziv i adresu Prijavitelja,
- datum i vrijeme zaprimanja u poštanskom uredu[1],
- naznaku Poziv za dodjelu sredstava „MF-2025-3-1“.
Rok za dostavu projektnih prijedloga na Poziv započinje 15. siječnja 2026. godine u 09:00 sati.
Rok za dostavu projektnih prijedloga na Poziv završava najkasnije do 30.09.2026. do 12:00 sati ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet prije nastupi. Obavijest o privremenom/trajnom zatvaranju te ponovnom otvaranju Poziva bit će javno dostupna putem mrežne stranice Ministarstva www.mzozt.hr i Fonda www.fzoeu.hr.
NAPOMENA: Projektni prijedlozi koji neće biti dostavljeni u naznačenom roku za dostavu neće biti razmatrani.
Potencijalni Prijavitelji mogu kontinuirano za vrijeme Poziva u pisanom obliku postavljati pitanja slanjem upita elektroničkom poštom na adresu: upiti.modernizacijski-fond@mzozt.hr s jasnim navođenjem naznake Poziva „MF-2025-3-1“ najkasnije 14 dana prije isteka roka za podnošenje projektnih prijedloga.
[1] Vrijeme zaprimanja u poštanskom uredu je vrijeme zaprimanja preporučene pošiljke evidentirano u online sustavu praćenja poštanskih pošiljaka (posiljka.posta.hr i ostali)
Dokumenti
- Poziv za dodjelu sredstava za nabavu električnih vozila_5-12-25.docx (312kb)
- Obrazac 1. Prijavni obrazac- MF-2025-3-1.xlsx (262kb)
- Obrazac 2. Izjava Prijavitelja_MF-2025-3-1.docx (342kb)
- Obrazac 3. Skupna izjava Prijavitelja_MF-2025-3-1.xlsx (330kb)
- Obrazac 4. Izjava o primljenim de minimis potporama i povezanim poduzećima.docx (338kb)
- Prilog 1. Program potpore_cestovni promet.pdf (1141kb)
- Prilog 1.b_ Izmjena programa potpore_cestovni promet.pdf (61kb)
- Prilog 2. Program de minimis_cestovni promet.pdf (886kb)
- Prilog 3. Nacrt Ugovora o dodjeli sredstava iz MF.docx (80kb)
- Prilog 4. Minimalni sadržaj garancije za predujam.pdf (215kb)
- Prilog 5. Metodologija izračuna_konačno-05122025.docx (344kb)
- Prilog 6. Kontrolne liste.xlsx (200kb)