- Objavljeno: 14.10.2021.
Konferencija o budućnosti Europe: Promijeni svoj ekološki otisak i ostavi dobar utisak
Konferencija o budućnosti Europe jedinstvena je platforma koja europskim građanima i građankama omogućuje da se i njihov glas čuje te da aktivno sudjeluju u raspravama o izazovima i prioritetima Europe. Iz ideja iznesenih tijekom brojnih događanja u okviru Konferencije razvit će se konkretne preporuke za buduća djelovanja Europske unije.
Cilj ovog događanja bio je osvijestiti građane o utjecaju njihovog ekološkog otiska na okoliš te što svatko od nas kao pojedinac može poduzeti da smanji negativne učinke svog otiska i aktivno doprinese boljitku okoliša.
Državna tajnica Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Nataša Mikuš Žigman u svom uvodnom obraćanju istaknula je da građani Republike Hrvatske relativno slabo poznaju pojmove „održivi razvoj i kružno gospodarstvo‟ te naglasila da su edukacija i podizanje svijesti građana ključan faktor za promicanje održive potrošačke kulture i potrošnje. Nadalje, istaknula je važnost pružanja boljih i pouzdanijih informacija potrošačima o održivosti proizvoda i potrošnje kako bi ih se osnažilo i potaknulo da sudjeluju u zelenoj tranziciji Europske unije, čime će ujedno doprinijeti i boljoj budućnosti okoliša i klime.
U sklopu događanja održano je uvodno izlaganje na temu „Uloga označavanja proizvoda u zelenoj tranziciji‟ te dvije zanimljive panel rasprave „Korporativni ekološki otisak: poboljšanje održivosti i smanjenje negativnog utjecaja na okoliš‟ te „Osnaživanje potrošača za sudjelovanje u zelenoj tranziciji: zeleni marketing i trajnost proizvoda‟.
Na prvom panelu raspravljalo se o koracima koje jedna tvrtka mora poduzeti kako bi njezino poslovanje bilo održivo te kolika je zainteresiranost hrvatskih tvrtki za prelazak na održivo poslovanje. Također, spomenuti su i modaliteti financiranja koje tvrtke imaju na raspolaganju u procesu prelaska na održivo poslovanje.
Na panelu su sudjelovale Tihana Veljačić (The Green Hub), Marija Šćulac Domac (Hrvatska gospodarska komora) i Blaženska Ćiško-Anić (Saponia d.d.).
Drugi panel bio je usmjeren na potrošače i načine na koje mogu aktivnije sudjelovati u zelenoj tranziciji Europske unije. Naglasak je stavljen na pitanje vjerodostojnosti oznaka i znakova na proizvodima koji se predstavljaju kao održivi i ekološki prihvatljivi te koja je uloga eko-oznake Europske unije – EU Ecolabel.
Na panelu su sudjelovale Tanja Popović Filipović (Centar za edukaciju i informiranje potrošača), Branka Pivčević Novak (Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja) i Dubravka Bačun (autorica Priručnika o znakovima na proizvodima i ambalaži).