U petak, 11. veljače 2022. državna tajnica Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Nataša Mikuš Žigman sudjelovala je na neformalnom sastanku ministara Europske unije nadležnih za zaštitu potrošača koji se održao u okviru francuskog predsjedanja Vijećem Europske unije.
Na sastanku su razmijenjena mišljenja o utjecaju pandemije COVID - 19 na sektor putovanja, o pravima potrošača u području sigurnosti proizvoda kupljenih putem interneta, o budućim zajedničkim prioritetima Mreže za suradnju u zaštiti potrošača (CPC) te o neformalnom dijalogu s američkim agencijama za zaštitu potrošača.
Svi ministri složili su se, u cilju bolje provedbe prava potrošača u sektoru putovanja u izvanrednim situacijama, kao što je pandemija COVID-19, potrebno je razmotriti specifična pitanja na razini cijele Europske unije kao što su: odgovornost prodavatelja paket aranžmana, ograničenje visine predujmova te zaštita od insolventnosti. Također, naglašena je potreba da se dalje razvija ideja o osnivanju fonda za putna osiguranje na razini Europske unije.
Istaknuto je kako je zdravstvena kriza utjecala i na potrošačke navike te su se potrošači više fokusirali na kupovinu putem interneta. Internet platforme postale su sve važnije donoseći nove prilike ali i nove rizike. Pozdravljena je inicijativa za prilagodbu postojećeg zakonodavnog okvira kroz prijedlog Zakona o digitalnim uslugama (DSA) te kroz predloženu Uredbu o općoj sigurnosti proizvoda, čiji je cilj uspostaviti jednake uvijete i spriječiti nezakonito ponašanje prilikom kupovine bilo na prodajnom mjestu ili putem interneta.
U okviru rasprave zaključeno je da poseban interes na razni cijele Europske unije čini potreba da se zaštiti potrošače od sigurnosnih rizika koje donose nove tehnologije. Također, u rješavanju svih izazova veći naglasak treba staviti i na CPC mrežu koju čine javna tijela svih država članica Europske unije i europskog gospodarskog prostora zadužena za zaštitu potrošača, kako bi se ojačala provedba pravila i povratak povjerenja potrošača u tržište.
Vezano uz povjerenje potrošača, na zajedničkom sastanku, ministri pojedinih država članica istaknuli su kako je sve veći problem gubitka povjerenja u kvalitetu i funkcionalnost proizvoda, točnije, potrošači se sve više žale na ranu zastaru proizvoda.
„Važno je razvijati i njegovati kulturu popravka i ponovne uporabe proizvoda, kao i podizati svijest potrošača o utjecaju njihovih odluka na okoliš. Naš fokus treba biti na promicanju održive potrošnje i na produljenju životnog vijeka proizvoda. Na taj način pridonijet ćemo kružnom gospodarstvu i ciljevima zelene tranzicije“, istaknula je državna tajnica Mikuš Žigman.
Stranica