Veća učinkovitost i transparentnost javnog sektora ključna su reformska područja svake javne uprave. Sustav i poslove javne uprave potrebno je maksimalno pojednostaviti i modernizirati te učiniti razumljivima i jednako dostupnima svima.
Digitalizacija poslovnih procesa kritična je metoda za smanjenje administrativnih troškova, povećanje produktivnosti u poslovnim procesima, povećanje transparentnosti, a nije zanemariva niti njezina ekološka komponenta.
Elektroničko fakturiranje dobar je primjer kako digitalna inovacija može osigurati učinkovitost i mjere za smanjenje troškova i opipljivih koristi za javnu upravu, građane i poduzeća.
Prihvaćanje i razmjena elektroničkih računa u strukturiranom obliku relativno je niska u Republici Hrvatskoj te iako je primjena eRačuna u RH omogućena i definirana pozitivnim zakonskim propisima, nije se dogodila njegova šira primjena.
Prihvaćanje računa u elektroničkom obliku od strane javnog sektora omogućiti će lakše poslovanje svima koji rade sa državom uključujući mala i srednja poduzeća, dobavljače, informacijske posrednike, porezne i pravne savjetnike, odnosno sve koji sudjeluju u ekosustavu izdavanja, prosljeđivanja i zaprimanja strukturiranih računa u elektroničkom obliku, a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu.
Nekoliko dobrih razloga za usvajanje elektroničkog računa u javnom sektoru:
Edukativni video niže daje uvid o osnovne značajke eRačuna, smjernice za korištenje, zakonodavni okvir, informacije o EU CEF projektima, normi i metodama razmjene eRačuna.
Video možete pogledati OVDJE.