Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić sudjelovao je 12. ožujka 2018. godine u Bruxellesu na sastanku Vijeća za konkurentnost (unutarnje tržište i industrija).
Glavne tema sastanka bile su digitalizacija gospodarstva, industrijska politika Europske unije i 25 godina jedinstvenog tržišta - daljnji koraci.
Predsjedništvo je u pripremnom dokumentu za raspravu na temu digitalizacije gospodarstva kao primjer najbolje prakse u kontekstu istraživanja i inovacija navelo suradnju poduzeća Rimac Automobili i Sveučilišta u Rijeci o korištenju superračunala Bura za dovršetak razvoja najnovijih električnih automobila. Okupljeni su se usuglasili kako je digitalizacija gospodarstva ključno pitanje koje temeljito mijenja sastav naših gospodarstava i naša društva te koje zahtijeva sveobuhvatan odgovor. Kako bi održali korak sa globalnim takmacima, kao prioritetna područja naglašeni su razvoj digitalnih vještina i inkluzivnost procesa, osiguravanje pristupu adekvatnim financijskim mehanizmima koja poduzećima mogu osigurati rast i prijelaz na digitalne tehnologije te poticanje ulaganja u istraživanje i razvoj.
U nastavku su šefovi delegacija razmijenili mišljenja o sljedećim koracima u pripremi buduće sveobuhvatne i dugoročne industrijske strategije EU. Usvojeni su Zaključci Vijeća o strategiji industrijske politike EU za konkurentnost, rast i inovacije koji daju opći okvir za buduću industrijsku strategiju. Zaključci ističu ključne politike koje imaju učinak na konkurentnost europske industrije, kao što su unutarnje tržište, digitalizacija industrije, bolja regulativa, trgovinska politika, vještine i kružno gospodarstvo. Državni tajnik Antonić posebno je naglasio važnost uspostave ciljeva smanjenja regulatornog opterećenja, istaknuvši da će daljnje pojednostavnjenje zakonodavstva i uklanjanje nerazmjernih regulatornih prepreka doprinijeti boljem funkcioniranju unutarnjeg tržišta i povoljnijom regulatornom okruženju za industriju.
Jedinstveno tržište EU-a, jedno od najvećih postignuća EU-a, u 2018. godini obilježava 25 godina postojanja. U kontekstu aktualne rasprave o budućnosti Europe, okupljeni su raspravljali o srednjoročnoj i dugoročnoj viziji za daljnji napredak jedinstvenog tržišta u okružju koje postaje sve više digitalno kao i na koji način države članice mogu bolje surađivati kako bismo poboljšali provedbu pravila jedinstvenog tržišta. Državni tajnik Antonić je kao hrvatski srednjoročni prioritet istaknuo provedbu Strategije jedinstvenog tržišta. Ujedno je prisutne informirao o uspješnoj kampanji koju je pokrenulo Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta „Sve na jednom mjestu“ kako bi informiralo javnost a pogotovo gospodarstvenike o korištenju raznih alata koji olakšavaju pristup unutarnjem tržištu, a koji su objedinjeni kroz Centar unutarnjeg tržišta EU.
Za vrijeme radnog ručka povjerenica Vera Jourova je predstavila glavne elemente novog potrošačkog paketa (tzv. New Deal for Consumers) čije se objavljivanje očekuje 11. travnja. Novi zakonodavni paket ima za cilj osigurati višu razinu zaštite potrošača i trgovaca, povećati povjerenje i pomoći u razvoj prekogranične e-trgovine na unutarnjem tržištu. U sklopu rasprave o novom potrošačkom paketu održana je i rasprava o pitanju dvostruke kvalitete proizvoda koja je još jednom ukazala na vrlo različito shvaćanje problematike između „starih“ i „novih“ država članica Unije.
Državni tajnik Antonić je tom prigodom naglasio kako Republika Hrvatska podržava sve napore koje je Europska komisija do sada uložila u rješavanju ovog problema i kako u Uniji jednakih nema mjesta za građane drugog reda. Radni ručak je zaključen raspravom o najavljenom američkom uvođenju tarifa na čelik i aluminij gdje je podcrtana potreba za solidarnošću i jedinstvenim EU pristupom u promišljanju pronalaska mogućih rješenja.
Dokumenti sa sastanka dostupni su na službenoj stranici Vijeća:
http://www.consilium.europa.eu/en/meetings/compet/2018/03/12/