Uz podršku Ministarstva zaštite okoliša i energetike danas je u Ininoj poslovnoj zgradi održan poslovni skup „Vodik u Hrvatskoj“ na kojem su vodeći europski i domaći stručnjaci u ovom području govorili o prilikama Republike Hrvatske, Ine te cjelokupnog domaćeg gospodarstva kada je u pitanju uvođenje vodikovih tehnologija i mogućnosti korištenja vodika.
Upotreba vodika kao pogonskog goriva može značajno doprinijeti smanjenju emisija stakleničkih plinova, kao i poboljšanju kvalitete zraka i smanjenju buke, osobito u urbanim sredinama. Zbog toga, vodik uz potporu Europske komisije sve aktivnije ulazi u sve vidove prometa (cestovni, pomorski, željeznički) i spreman je za snažan iskorak na tržište Europske unije.
"Vodik postaje sve važnija tema vezana uz niz sektora u Europskoj uniji. U sektoru prometa su napravljeni najznačajniji pomaci u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko mjeseci, a bez čistog prometa nema niti klimatske neutralnosti u EU do 2050. godine. Držimo kako je razvoj infrastrukture za alternativna goriva snažan poticaj za vodik koji će se nakon toga lakše primjenjivati kao izvor energije i u drugim sektorima. Zbog toga smo u Ministarstvu podržali Deklaraciju o vodiku koju smo potpisali tijekom austrijskog predsjedanja Vijećem EU u rujnu 2018. godine.“, istaknuo je ministar zaštite okoliša i energetike dr. sc. Tomislav Ćorić.
Sándor Fasimon, predsjednik Uprave Ine, naglasio je kako „Vodik kao ekološko gorivo sutrašnjice predstavlja priliku o kojoj moramo razgovarati, no da bismo je iskoristili moramo biti dio mreže.“
Bart Biebuyck, izvršni direktor Zajedničkog poduzeća za gorivne članke i vodik (FCH JU), vodeće organizacije kroz koju Europska komisija promiče upotrebu vodikovih tehnologija, upoznao je skup sa statusom vodika i gorivnih članaka u Europi te potencijalima u Hrvatskoj, a profesor Frano Barbir s Fakulteta elektronike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, koji istovremeno djeluje u rukovodećim tijelima FCH JU-a te Međunarodnog udruženja za energiju iz vodika, istaknuo je da vodik više nije znanstvena fantastika već zauzima sve važniju ulogu u opskrbi energijom. „Vodik i gorivni članci koji od vodika proizvode električnu energiju, imaju prednost nad baterijama u težim vozilima i vozilima koja trebaju imati veći doseg kao što su autobusi, kamioni, vlakovi i brodovi. U Svijetu i Europi se uvode vozila na vodik i Hrvatska bi se trebala uključiti u te trendove.“, zaključio je profesor Barbir.
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike sudjeluje u svim ključnim inicijativama Europske unije vezanima uz vodik te je potpisnik Deklaracije o vodiku (Linz, 2018.) i Deklaracije o održivoj i pametnoj plinskoj infrastrukturi (Bukurešt, 2019.). Također, uključeno je u rad inicijative Hydrogen Energy Network, koja okuplja sve države članice, a vezana je za korištenje vodika u energetici.
Značenje vodika prepoznato je i u tom smislu što je vodik uvršten u Nacrt „Strategije energetskog razvoja Republike Hrvatske do 2030. godine s pogledom na 2050. godinu“, kao i u Nacrt „Integriranog energetskog i klimatskog plana“ koji je u fazi dovršetka.
(
Izvor fotografija: Hina)
Stranica